Dienstverlening is dienstverlenend wanneer ze mensen beweegt.

Inspireert, blij maakt, op weg helpt en of letterlijk in beweging krijgt.

Door zaken voor ze uit te zoeken, voor te bereiden en of klaar te zetten.

Zodat klanten of cliënten kunnen genieten, herstellen, leren en of doen.


Waar dienstverlening stroomt ervaar je vriendelijkheid, tijd en over het algemeen positieve mensen, die met plezier kwaliteit leveren. Je verwachting(en) overtreffen.


Om diensten te kunnen verlenen heb je mensen nodig. Medewerkers die zich veilig voelen in hun werk, die, over het algemeen, hun werk met plezier doen en zich prettig bewegen.

Veilig, met plezier bewegen?

Dat kun je als organisatie faciliteren. Niet afdwingen, wel mogelijk maken.


Onder andere door iedere medewerker op het juiste moment, op de juiste plaats, met passende taak en de juiste creatieve bewegingsruimte in te zetten.

Van mensen vragen wat hen goed doet.


De puzzel van Wie doet Wat, Wanneer, Waar en of Hoe noem ik de choreografie van dienstverlening. En vind ik erg leuk om voor elkaar te krijgen.

  • Wie komt waar het beste tot zijn recht?
  • Met welke taak?
  • Op welke moment?
  • Met welke hoeveelheid vrijheid of ruimte om naar eigen inzicht te benutten?

Iets om,

  • met elke nieuwe projectgroep of afdeling
  • en of in een nieuwe situatie
  • en of met een nieuwe opdracht,

zo snel mogelijk uit te vinden. En alert op te blijven.


Voor dienstverlening die stroomt, beweegt en geeft.