Niet iedereen hoeft ‘gezien’ te worden. Letterlijk en figuurlijk.
Soms willen mensen liever gewoon ‘zijn’.
Lees verderBijdragen aan gezonde organisatie ontwikkeling
Niet iedereen hoeft ‘gezien’ te worden. Letterlijk en figuurlijk.
Soms willen mensen liever gewoon ‘zijn’.
Lees verderGemoedelijk luisteren doe je met je houding.
Een rustige, ontspannen houding die een overvloed aan tijd en volledige, ontspannen aandacht biedt.
Mensen ‘zien’.
Heel veel mensen kunnen mensen ‘zien’ en doen dat van nature.
De natuurkunde leraar die één keer per jaar aan het begin van de les elke leerling even aankijkt en bij naam noemt.
De verpleegkundige die ‘ziet’ dat iemand geruststelling kan gebruiken en dat met een vriendelijke vraag, een extra handdoek of een blik meteen voor elkaar weet te krijgen.
Lees verderData analyse, gegevensverwerking, routines, roosteren en plannen voor mensen.
De essentie boven water halen voor situaties die blijven knagen (data analyse).
Beter resultaat? Aan de slag met operationele gegevens (gegevensverwerking).
Lees verderDienstverlening is dienstverlenend wanneer ze mensen beweegt.
Inspireert, blij maakt, op weg helpt en of letterlijk in beweging krijgt.
Door zaken voor ze uit te zoeken, voor te bereiden en of klaar te zetten.
Zodat klanten of cliënten kunnen genieten, herstellen, leren en of doen.
In de basis heeft ieder mens de behoefte ‘gezien’ te worden.
Gewaardeerd zoals je bent.
Door gezinsleden, school- of studiegenoten, collega’s, buren, teamgenoten, vrienden, familie en of dienstverleners zoals winkelmedewerkers, buschauffeurs, verpleegkundigen en artsen.
Wanneer je ooit hebt ervaren dat iemand je ‘zag’,
in het moment geaccepteerd en gewaardeerd zonder voorwaarden,
weet je wat ik bedoel.
Wat werkt voor mensen is in ze geloven, wat er ook gebeurt.
Of gebeurd is. Wat je ook vindt.
Je wilt iets voor elkaar krijgen. Voor mensen. Met mensen.
En jij neemt daar verantwoordelijkheid voor, stuurt dat aan.
Kun je iets voor elkaar krijgen zonder dat jij of anderen afhaken?
Ook wanneer het moeilijk wordt?
© 2023 Facilitating flow | procdm
Thema gemaakt door Anders Noren — Boven ↑