Je doet je werk goed

Geordend:
Voor een bestaande klant die belt, zijn probleem à la minuut kunnen oplossen, nog voor jullie het gesprek beëindigd hebben.

Op iemand’s e-mail direct kunnen reageren met jouw antwoord.

Na een verzoek meteen kunnen aangeven of je kunt helpen, wellicht in overleg, deels. En zo niet… waar de gezochte hulp mogelijk wel te krijgen is. 

Uit nieuwe informatie vrij snel de essentie kunnen vatten. En deze vertalen in wat er nodig is.

Voor een nieuwe opdracht binnen een dag weten wat je als organisatie direct en op middellange termijn kunt doen.

Van de informatie in het systeem dat we gebruiken op aan kunnen door nieuwe en gewijzigde gegevens uiterlijk de volgende werkdag bijgewerkt te hebben.


Met ruimte:
Tijd hebben voor mensen. Tijd hebben om mee te kijken en naar ze te luisteren-met-de-wil-om-te-begrijpen, en om zaken voor elkaar te krijgen waarmee ze verder kunnen.

Aandacht voor mensen. Ze ‘zien’. Mensen ontmoeten op locatie. Leren begrijpen wat ze nodig hebben.

Trouw aan jezelf. Dingen kiezen en doen waar je achter staat. Ook al zwem je tegen de stroom in. Zoals ‘nee’ verkopen, de oorzaak van het ‘knagende stemmetje in je hoofd’ vinden in alle verzamelde informatie of die extra stap zetten waarvan je weet dat je klant of collega die op dit moment nodig heeft.

Steeds beter worden in wat je doet.

Patronen en signalen herkennen.

Je werk op orde hebben met ruimte voor zaken die niet 1-2-3 duidelijk zijn. Bij twijfel en onduidelijkheden, bel je.

Heldere communicatie, duidelijk over wat je van iemand nodig hebt.


Geordend, met ruimte om al doende van mensen te leren blijft je dienstverlening zich bijna als vanzelf verder professionaliseren.