Kun je het werk van je naaste collega’s over nemen? Zodat een klant of client met een vraag niet hoort: ‘Nee, meneer de Jong is vandaag vrij’ op een toon van het-liefst-heb-ik-dat-je-weer-belt-wanneer-hij-terug-is. Of op een mail een out-of-office reply retour krijgt die de-deur-dichter-doet.

Kun je de naam, het bedrijf, de locatie of de opdracht snel vinden in de systemen die je tot je beschikking hebt? Waarbij je scherm wat, wanneer, door wie het laatst besloten en gedaan is toont voor de persoon met de vraag.
Op basis waarvan je kunt besluiten hem of haar verder te helpen of dat deze klant of client toch het beste geholpen is met een terug bel verzoek aan je collega.

Voor de meeste vragen is geen terug bel verzoek nodig wanneer de gegevens in je scherm kloppen, bij zijn. Dan kun je gewoon de vraag beantwoorden in lijn met waar de dienstverlening voor deze persoon op dat moment is. Die verschilt als het goed is namelijk niet van hoe jij voor de mensen die aan jouw toegewezen zijn werkt.

Luister naar mensen en sta ze te woord, reageer op mail en help ze, indien je half kunt, een stap verder.