procdm

Verbinden met wat is ⌲
kiezen ⌲
groeien en genieten


Heb je gemakkelijk bij de hand en overzichtelijk wat gevraagd is?
Inzichtelijk wat er vandaag open staat?
Wat er nog mogelijk is voor nieuwe aanvragen?
Dan is je organisatie bij met data. Nieuwe en gewijzigde gegevens worden regelmatig bijgewerkt en overzichten kloppen. Waardoor je op de weergegeven stand van zaken aan kunt.


Is wat klanten en medewerkers nodig hebben, bepalend voor proces- en ICT verbeteringen? Vanuit dienstverlening naar innovatie?
Dan sluit ICT onderhoud en vernieuwing aan bij de stappen die je organisatie in haar dienstverlening maakt. ICT ondersteuning ter verbetering van geleverde diensten als ook voor nieuwe services met benodigde gebruikersfuncties.


Word je wel eens gevraagd naar iets totaal anders te luisteren? Puur vanuit wederzijds vertrouwen en respect?
Dan heeft je organisatie ruimte voor mensen. Ruimte om te leren. Waardoor je dienstverlening zich blijft verbeteren.


Willen begrijpen,
actie ondernemen en
opvolgen tot aan de vraag voldaan is.


Luisteren in de breedste zin van het woord. Goed lezen, letterlijk luisteren, zien, bij twijfel navraag doen, uitzoeken, ervaren, voelen en checken met de wil om iemand’s vraag en wat hij nodig heeft te begrijpen.
Geen vraag is hetzelfde. Al is het alleen maar omdat hij op een ander moment gesteld wordt. Er zijn gemakkelijk en snel te beantwoorden vragen. Er zijn vragen die iets anders nodig hebben dan ze expliciet vragen. Er zijn veel vragen waar laten merken dat je de aanvrager ‘gezien’ hebt… het antwoord is. En er zijn zo nu en dan ook vragen met minder goede intenties.
Sense is lezen, luisteren en zien met de wil om te begrijpen.
Gelijk daarna kies je de eerstvolgende actie. Naar flow.


Regelmatig, aan te raden dagelijks, actie ondernemen op nieuwe of gewijzigde gegevens houdt de organisatie positief in beweging.
De actie die je onderneemt kan van alles zijn. Een afspraak inplannen, puzzelen, contact leggen, overleggen, een wijziging invoeren, een brief verzenden, een nota sturen, een update maken, reageren, antwoorden. En het kan ook bewust niets doen zijn. Of keuze: archief.
Wanneer je je hebt kunnen verbinden in de sense fase maak je een bewuste keuze en voer je die gekozen actie uit.
Meestal zal deze actie de juiste zijn. Een enkele keer zal het niet de juiste keuze zijn. Wanneer je, na de sense fase, gelijk actie onderneemt, wordt een onjuiste beslissing snel duidelijk, en ben je vaak nog in staat anders te doen of bij te sturen.
Flow is regelmatig actie ondernemen op nieuwe of gewijzigde gegevens. Waardoor de organisatie op de informatie die ze ziet kan rekenen.
Tenslotte houd je verwachte reacties in de gaten. In following up.


Regelmatig, bij voorkeur dagelijks, loop je de openstaande zaken na. Kun je een volgende bewuste actie ondernemen? Is het een moment om mensen na te bellen op wiens reactie je wacht?
Following up is openstaande zaken afronden en er, zo nodig, achteraan gaan. Afgerond, klaar.