Terug komen van vakantie en enkel de nieuwe aanvragen, verzoeken en wijzigingen van vandaag, misschien een paar die gistermiddag laat binnen kwamen, in je scherm zien. Je collega(’s) hebben gedurende jouw vakantie gezorgd dat jullie werk uitstekend bij bleef.

Meteen antwoord kunnen geven. Want de gegevens in je scherm zijn up to date. Binnen twee tot vijf ‘clicks’ weet je hoe je iemand kunt helpen.

Elke werkdag een bij zijn moment. Het moment waarop je alle nieuwe aanvragen, verzoeken en wijzingen die binnen kwamen sinds de vorige werkdag hebt verwerkt. Bij met taken die je structureel uitvoert: de kern van je werk.

Elke werkdag het moment waarop de mail weer bij is en de bijbehorende inboxen (zo ver mogelijk) leeg.

Informeel overleg over de aanpak van lastigere situaties. Je collega en of leidinggevende kijken mee met wat je doet en delen ervaring waarmee je verder kunt.

Klanten weten het wanneer je niet kunt voldoen aan hun vraag. Want je meldt het hen wanneer een aanvraag of verzoek niet lukt… omdat je er de middelen, materialen of mensen niet voor hebt. Zodat de klant (nog) een andere oplossing kan organiseren. Eventueel een alternatief voorstellen.

Nadat je bij bent… tijd hebben om ergens in te duiken, iets uit te zoeken en zaken te verbeteren. Gewoon om het werk weer een stapje beter, menselijker, handiger, sneller of accurater te kunnen doen.